تاثیر رژیم غذایی بر دیابت نوع 2

دیابت نوع ۲ یکی از بیماری هایی است که به سرعت در حال رشد است؛ تعداد افراد مبتلا به دیابت به زودی به ۵۵۲ میلیون نفر در سراسر جهان خواهد رسید که همراه با آن عوارض و هزینه های مراقبت های بهداشتی افزایش می یابد. درمان شیوه زندگی و درمان تغذیه پزشکی از عوامل اصلی پیشگیری از دیابت نوع ۲ است، اما توافق قطعی در مورد چگونگی درمان این بیماری با این درمان ها وجود ندارد.

انجمن دیابت آمریکا چندین توصیه در رابطه با تغذیه درمانی دیابت ارائه کرده است؛ این توصیه‌ها بر اهمیت به حداقل رساندن عوارض ماکرو عروقی و میکروواسکولار در افراد مبتلا به دیابت تاکید دارد.چهار نوع رژیم غذایی برای تأثیراتشان بر دیابت مورد بررسی قرار گرفت: رژیم مدیترانه ای، رژیم کم کربوهیدرات/پروتئین بالا، رژیم بدون لبنیات و رژیم گیاهخواری.
نشان داده شده است که هر یک از چهار نوع رژیم غذایی شرایط متابولیک را بهبود می بخشد، اما درجه بهبود در بیماران مختلف متفاوت است. بنابراین، ارزیابی ویژگی های پاتوفیزیولوژیکی بیمار به منظور تعیین رژیم غذایی که منجر به بهبود متابولیک در هر بیمار می شود ضروری است. بسیاری از رژیم های غذایی برای بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ با توجه به ذائقه شخصی و سنت فرهنگی شان در دسترس است. ارائه یک رژیم غذایی متناسب با هر جایی و به منظور به حداکثر رساندن اثر رژیم غذایی در کاهش علائم دیابت و تشویق پایبندی بیمار مهم است. به علاوه مطالعات تصادفی، هم کوتاه مدت (برای تجزیه و تحلیل پاسخ های فیزیولوژیکی) و هم بلند مدت، می تواند به کاهش تعداد رژیم های غذایی توصیه شده در حال حاضر کمک کند و بر لیست کوتاه تری از رژیم های مفید تمرکز کند.

  • برای دانلود مقاله بر روی لینک زیر کلیک کنید.
     
    دانلود PDF

کلیه حقوق مادی و معنوی سایت محفوظ می باشد و هرگونه کپی برداری ممنوع می باشد.